Την ημέρα που οι Κατανιώτες άρχισαν να μαθαίνουν τα νέα του ... Γυθείου ...

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

(Ανάρτηση από true-channel.blogspot.com)


Σήμερα θα επιχειρηματολογήσουμε σε στυλ «Κορινθίξ». Πάμε :
Στις 22 Φεβρουαρίου 2011 ο Βασίλης Μπαλάφας, πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας έγραφε, και ο Σαμαράς άκουγε :
Ξέρουμε όλοι και όλες ότι τα κεντρικά μέσα είναι τουλάχιστον εχθρικά προς τη ΝΔ.
Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα αποτελεσματικό δίχτυ παρέμβασης στα περιφερειακά ΜΜΕ. Ξέρουμε τις ιδιομορφίες τους, ξέρουμε τις ανάγκες τους. Μπορούμε μαζί με το διαδίκτυο να εκμεταλλευτούμε έναν μοναδικό δίαυλο μετάδοσης του πολιτικού μας λόγου, αφήνοντας μόνους τους καλογυαλισμένους πομπούς της κυβερνητικής προπαγάνδας.
Αφήνοντάς τους μόνους με τους πελάτες τους.
Ο Μπαλάφας δεν έκανε τίποτα παραπάνω από το να διαφημίσει την πολιτική δουλειά που κάνει ως αφανής είτε τεχνικός είτε συντάκτης και αρθρογράφος στο Diogenis press και πολλά άλλα ηλεκτρονικά μέσα και έντυπα από την εποχή που το κόμμα του ήταν στην κυβέρνηση και ενώ η Νομαρχία είχε εξαιρετικές σχέσεις με τα ΜΜΕ όπως ακούγεται στη δημοσιογραφική πιάτσα. Το λογότυπο και το πολιτικό προπαγανδιστικό υλικό της ΟΝΝΕΔ παίζει παντού. Τα τοπικά ΜΜΕ έχουν ανάγκες … πρωτίστως τεχνικές και οικονομικές. Το πρόβλημα για το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ και τα υπόλοιπα κόμματα είναι ότι δεν βρέθηκε ένας απόφοιτος ΤΕΙ με πάθος και πολιτικές φιλοδοξίες που να γνωρίζει από HTML και blogspot. Ξάφνου προκύπτει Καλλικράτης και εμφανίζονται περιφερειακά και πελοποννησιακά ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Γιατί άραγε ? Λέτε να άρχισαν οι κάτοικοι της Στούπας να έχουν αγωνία να μάθουν για τα οικονομικά του δήμου Λουτρακίου ή μήπως ξυπνάνε το πρωί οι Κατανιώτες και σπεύδουν να μάθουν τα νέα του Γυθείου ? Και να ήθελαν δηλαδή, πώς να τα μάθουν όταν «τα στελέχη» των ΜΜΕ πατάνε το πόδι τους στα δημοτικά συμβούλια μία φορά στην τετραετία ? Που να βρεθούνε τα χρήματα να πληρωθούν οι δημοσιογράφοι ? Σε συνέχεια (και εφαρμογή ?) όμως των πολιτικών θέσεων του Βασίλη Μπαλάφα, στο moriasnews θα δείτε αρθρογράφο τον νυν πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ και διάφορους άυλους και ανώνυμους χαρακτήρες που θα προσδιορίζουν την κεντρική πολιτική γραμμή του portal το οποίο ελπίζει να παράγει δελεαστικό προιόν για την πολιτική πελατεία της περιφέρειας (πάντα ελλείψει Νομαρχίας).
Είναι προφανές ότι ζούμε την περίοδο που κάποιοι προσπαθούν να επιβάλλουν στο διαδίκτυο όρους χειραγωγημένης ενημέρωσης με όρους έντυπης κατευθυνόμενης «δημοσιογραφίας» που παράγει πολιτικό ή δημοσιογραφικό μεροκάματο. Κάποιοι νοσταλγούν την εποχή της πλούσιας Νομαρχίας και αναμένουν κάτι αντίστοιχο από την Περιφέρεια. Έτσι ακούγεται …
Ουδείς εκ των πρωταγωνιστών κρύβεται. Οι ανάγκες της πολιτικής είναι πολλές : κάποιοι πρέπει να γράψουν, να κάνουν damage control, κλπ. Όλα αυτά είναι γνωστά στους λίγους όχι όμως στους πολλούς που πρέπει να διαβάζουν ακόμα κι αν το προιόν πρέπει να γίνεται δελαστικό έστω και με ολίγο δράμα, τσόντα, «αποκλειστικότητες» της πλάκας και όλα αυτά που ανεβάζουν την επισκεψιμότητα. Ο πολιτικός πληρώνει αυτό που γράφει ο counter ...
Υπάρχει κάτι επιλήψιμο σε όλα αυτά ? Όχι βέβαια, διότι τα συμφέροντα είναι πολλά και αντικρουόμενα. Τα μαγαζιά πολλά και η αλήθεια γράφεται. Έχετε άλλωστε διαπιστώσει πως κάθε φορά που γράφει κάτι ο Diogenis press, η sfedona.gr θα γράφει το αντίθετο και vice versa. Κάποιοι είτε δεν γνωρίζουν από διαδίκτυο είτε νομίζουν ότι μπορούν να χειραγωγήσουν το διαδίκτυο. Κάποιοι άλλοι θα πεινάσουν διότι άκουσαν τους προηγούμενους.
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά ? Διότι το δούλεμα είναι χοντρό και επειδή η ανόθευτη και αντικειμενική ενημέρωση αποτελεί λεκτική καρικατούρα. Ευτυχώς έχουν μείνει κάποιοι ήρωες που κάνουν ρεπορτάζ αλλά … πεινάνε … Κάποιοι έχουν άποψη και τη γράφουν. Κάποιοι τρίτοι γράφουν κρατώντας ισορροπίες για το μεροκάματο. Όσο για το video με τα καλόπαιδα της ΔΑΠ, αυτό μην περιμένετε να το δείτε στο Diogenis press και τα συναφή ηλεκτρονικά μέσα. Αδιάφορο διότι θα το δείτε έτσι κι αλλιώς … Το γεγονός όμως ότι δεν θα παίξει σε μερικά επιλεγμένα ΜΜΕ αποτελεί υπηρεσία είτε πολιτική είτε δημοσιογραφική. Έτσι το πουλάνε κάποιοι. Κάποιοι το λένε και «αγώνα».
Καθώς συνεχίζεται η προσπάθεια χειραγώγησης της περιφερειακής κοινής γνώμης, έχει ενδιαφέρον να δούμε πως αντιδράει η περιφέρεια. Το, αδικαιολόγητα, υπερβολικό πλήθος ΜΜΕ και εντύπων που παρήγαγε η πολιτική δεν μπορεί να επιβιώσει σε περίοδο βαθιάς ύφεσης. Κάποιοι πρέπει να αποφασίσουν αν θέλουν να βγάλουν το ψωμί τους από την πολιτική ή την ενημέρωση. Η περιφέρεια φαίνεται να έχει δείξει τι είδους ενημέρωση επιθυμεί από τη στιγμή που έβγαλε τις συνεδριάσεις στο διαδίκτυο. Απομένει η κεντρική εξουσία. Αυτή δεν έχει δείξει σημάδια αλλαγής και συνεχίζει να συντηρεί τη δημοσιογραφία της τσόντας … με ολίγη ενημέρωση κατά παραγγελία.
Ποιο είναι το πρόβλημα ? Κανένα απολύτως διότι το πρώτο όνομα που είχε το internet ήταν chaosnet. Αυτό το χάος βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Αν η θεωρία του Βασίλη Μπαλάφα ήταν σωστή, η ΝΔ θα ήταν ακόμα κυβέρνηση. Απλά η ΝΔ ως κόμμα έχει ανάγκη από ανθρώπους σαν το Βασίλη Μπαλάφα και την αντίστοιχη πολιτική δουλειά. Αν η επιρροή των «8000» (εδώ γελάνε) ημερήσιων επισκεπτών στο sfedona.gr ήταν μεγάλη, ο Μπάμπης Κασίμης θα ήταν δήμαρχος.
Συμπέρασμα : Υπάρχουν ανθρώπινες σχέσεις, φιλίες, πάθη, εμπάθειες, προσωπικές φιλοδοξίες, αγώνας για τα χρήματα, πολιτική κλπ. Η ενημέρωση που λαμβάνετε είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω. Όπως σωστά έγραψε ο Μπαλάφας, υπάρχουν ανάγκες … Για παράδειγμα, όταν ο Σαμαράς γίνει πρωθυπουργός δεν πρέπει να γνωρίζει ποιος έκανε αναρτήσεις στο morias ? To virtualisation ήταν, είναι και θα είναι η σκάλα της απαξιωμένης πολιτικής σκηνής. Για κάποιους άλλους δείχνει ως απεγνωσμένη έξοδος για το μεροκάματο. Σεβαστό αλλά κάποια στιγμή το δούλεμα γίνεται πολύ, μα πολύ χοντρό …
Οι ασύδοτοι … με το δικαίωμα του «πελάτη» των ΜΜΕ και των πολιτικών και με σεβασμό σε όσους (πόσους ?) λειτουργούν διαφορετικά.
ΥΓ : Ούτε τη πρόσφατη δημόσια δήλωση Λούμπα θα δείτε στα ΜΜΕ του Μοριά. Υπήρχε πληθώρα ύλης εξαιτίας της επίκαιρης λεύκανσης των πισινών και υπήρχαν προτεραιότητες ...