Ο Νίκος Ταγαράς για το Φράγμα του Ασωπού

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Το φράγμα του Ασωπού αναδεικνύεται σε σημαντικό θέμα των συζητήσεων που έχει με πολίτες και φορείς ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και υποψήφιος βουλευτής Κορινθίας Νίκος Ταγαράς. Όπως τονίζεται, το έργο κατασκευής του φράγματος Ασωπού προχωρά, μετά την επίλυση του κατασκευαστικού σχήματος και με τη συμπληρωματική έγκριση επέμβασης. Με την παρέμβαση Ταγαρά, η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Περιφέρειας Πελοποννήσου οδηγεί σε αποτελέσματα μετά τη Σύμπραξη Κοινοπραξίας της εταιρείας Ιόνιος Α.Ε με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ. Το έργο απεμπλέχθηκε και η ολοκλήρωση της κατασκευή του φράγματος μπορεί να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες μεγάλου μέρους της Κορινθίας και να δώσει νέα πνοή στην αγροτική παραγωγή της περιοχής.

Παράλληλα, δημοσιεύθηκε και υλοποιείται η συμπληρωματική έγκριση επέμβασης επί δημοσίων εκτάσεων δασικού χαρακτήρα για την κατασκευή του φράγματος Ασωπού, που υπέγραψε ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ Νίκος Ταγαράς, ώστε να λυθούν και επιμέρους προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί κατά την κατασκευή.

Σε δηλώσεις του για το θέμα ο Αναπληρωτής Υπουργός και υποψήφιος βουλευτής Κορινθίας Νίκος Ταγαράς σημείωσε:
«Το φράγμα του Ασωπού είναι πολύ σημαντικό για την άρδευση της Κορινθίας, ενός κατεξοχήν αγροτικού νομού. Με την επίλυση του κατασκευαστικού σχήματος και με τη συμπληρωματική έγκριση επέμβασης, το έργο προχωρά. Η συνεργασία που πετύχαμε οδηγεί σε αποτελέσματα για την περιοχή. Τα έργα άρδευσης για τους αγρότες, όπως και τα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης που φέραμε στο νομό, αποτελούν για εμάς προτεραιότητα που ήδη υλοποιείται».

Το έργο κατασκευής φράγματος στον ποταμό Ασωπό του νομού Κορινθίας είναι πολύ σημαντικό αρδευτικό έργο. Η κατασκευή γίνεται σε στένωση του ποταμού η οποία βρίσκεται 2 χλμ. περίπου νοτιοανατολικά του οικισμού Παραδείσι και 4χλμ. περίπου βορειοδυτικά από τον οικισμό Στιμάγκα. Το φράγμα του ποταμού περιλαμβάνει και όλα τα συναφή έργα του, όπως εκτροπής, εκκενώσεως, υπερχειλίσεως, υδροληψία κλπ, καθώς και τα έργα του αγωγού μεταφοράς νερού στις προς αξιοποίηση περιοχές και της οδοποιίας για την αποκατάσταση της οδικής επικοινωνίας. Το φράγμα χαρακτηρίζεται ήπιο, καθώς προβλέπεται να γίνει χωμάτινο με αργιλικό πυρήνα, έχει ύψος από το φυσικό έδαφος 68 μέτρα, πλάτος στέψης 10 μέτρα και μήκος στέψης 425 μέτρα. Η χωρητικότητα του ταμιευτήρα του φράγματος είναι 29 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με απόφαση του 2008 έχει εντάξει στο πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013» και χρηματοδοτεί το έργο «κατασκευή φράγματος Ασωπού ποταμού νομού Κορινθίας», το οποίο επιβλέπεται από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Σημειώνεται ότι το έργο μελετήθηκε και ωρίμασε κατά τη διάρκεια της θητείας ως νομάρχη Κορινθίας του σημερινού Αναπληρωτή Υπουργού και υποψήφιου βουλευτή Κορινθίας Νίκου Ταγαρά.  Ο διαγωνισμός έγινε το 2008 και ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία «ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ», με προσφερόμενο τίμημα 31,3 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου ήταν οι αρχές του 2014 αλλά παρατάθηκε μετά από αίτημα της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα, λόγω της οικονομικής συγκυρίας και της δυσκολίας χρηματοδότησης, η εταιρεία δυσκολεύονταν πρακτικά να ολοκληρώσει το έργο μόνη της. Λόγω της σημασίας του έργου για την άρδευση μεγάλου μέρους του νομού Κορινθίας και προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια, αποφασίστηκε η έγκριση σύστασης κοινοπραξίας του αναδόχου με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ για την ολοκλήρωση του έργου, όπως πρότεινε ο ανάδοχος.

Παράλληλα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα πρακτικά προβλήματα που ανέκυψαν τα τελευταία χρόνια και να υλοποιηθεί το έργο που αποτελεί σημαντική ανάγκη για την άρδευση του νομού Κορινθίας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Νίκος Ταγαράς υπέγραψε συμπληρωματική έγκριση επέμβασης επί δημόσιων εκτάσεων δασικού χαρακτήρα για την κατασκευή του φράγματος στον ποταμό Ασωπό Κορινθίας σε συνολική έκταση 62,5 στρεμμάτων περίπου. Επισημαίνεται ότι έχει ήδη εγκριθεί η μελέτη κατασκευής του συγκεκριμένου έργου και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το 2007. Το έργο είναι μεγάλης σπουδαιότητας και πολλαπλής σκοπιμότητας, με σημαντικές ευεργετικές οικονομικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.