Κάθε πέρσι και καλύτερα, λένε οι πολίτες, με αφορμή τις φετινές Απόκριες και τα Κούλουμα, αφού αδυνατούν να γεμίσουν το οικογενειακό τραπέζι
Κάθε πέρσι και καλύτερα, λένε οι πολίτες, με αφορμή τις φετινές Απόκριες και τα Κούλουμα που κάθε χρόνο γιορτάζονταν «πανηγυρικά» και με πλούσιο το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας. Αυτά όμως….πριν από χρόνια. Γιατί φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά και η νηστεία που ξεκινά από τη Δευτέρα έρχεται «κουτί» για τους περισσότερους. Η κρίση, οι περικοπές μισθών και συντάξεων, οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι και παράλληλα η αύξηση στις τιμές των αγαθών ακόμα και πρώτης ανάγκης, δημιουργούν μια ασφυξία στα Ελληνικά νοικοκυριά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στα απαραίτητα… Η αγορά προσπαθεί να ακροβατήσει πάνω σε τεντωμένο σχοινί, αφού και οι έμποροι βλέπουν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πλέον ούτε την ίδια αγοραστική δύναμη με άλλες χρονιές, αλλά ούτε και την ψυχολογία να προβούν σε κάποιες αγορές. Οι έμποροι είχαν την ελπίδα ότι σήμερα θα δουλέψουν λίγο παραπάνω σε σχέση με άλλες μέρες, κάτι που ναι μεν έγινε, αλλά σε καμία περίπτωση ότι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια που οι περισσότεροι έφευγαν από την αγορά της πόλης με γεμάτες τσάντες και φουλαρισμένα πορτ –παγκάζ…
Επιφυλακτικοί οι Κορίνθιοι στις αγορές τους…
Ακόμα και για το τραπέζι των Αποκρεών και της Καθαράς Δευτέρας λοιπόν, οι Κορίνθιοι σήμερα ήταν επιφυλακτικοί στις αγορές τους. Τα καταστήματα είχαν μεν προμηθευτεί ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, από θαλασσινά (μύδια, στρείδια, γυαλιστερές, καλαμάρια και χταπόδια), μέχρι χαλβά, ταραμοσαλάτα και όλα όσα μπορεί να έχει το οικογενειακό τραπέζι, αλλά ο κόσμος φαίνεται να ψώνισε σαν μια συνηθισμένη μέρα. Οι τιμές ήταν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, ίσως σε κάποια προϊόντα ακόμα και χαμηλότερες από πέρσι, αλλά ο Κορίνθιος δίσταζε να βάλει το χέρι στην τσέπη. Η ελπίδα των εμπόρων και ιδιαίτερα όσων ασχολούνται με τα είδη των ημερών, εναπόκεινται στην αυριανή τελευταία μέρα που θα είναι ανοικτά τα καταστήματα και που λόγω και των εορταστικών εκδηλώσεων στο κέντρο της πόλης, ίσως προσελκύσουν περισσότερο κόσμο που με λίγο διαφορετική διάθεση και ψυχολογία προβούν σε περισσότερες αγορές…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου