Για παραλαβή τον Ιούλιο του 2011 ενός προγράμματος με εγγενή προβλήματα έκανε λόγο στη έναρξη της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε χθες το μεσημέρι ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Τατούλης σχετικά με το ΕΣΠΑ και την πορεία υλοποίησής του στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ο Περιφερειάρχης αφού ξεκαθάρισε ότι αποτελεί το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο που είχαν στα χέρια τους έκανε λόγο για «χάσιμο 6 πολύτιμων μηνών» και χαρακτήρισε «μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι πλέον η Πελοπόννησος ξεκόλλησε από τις τελευταίες θέσεις κατά 4 θέσεις- ενώ διευκρίνισε πως «αν κάποιος δει με ποιο προσεκτική ματιά τους δείκτες θα καταλάβει ότι το πρόγραμμα στην περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσιάζει μία δυναμική». Συνολικά στην Περιφέρεια υλοποιούνται 1,5δις ευρώ έργα – το 20% του συνολικού προγράμματος- ενώ τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα αν δεν υπήρχαν προβλήματα με τους δικαιούχους, αφού υπάρχουν έργα που έχουν ενταχθεί εδώ και μήνες και παραμένουν ανενεργά λόγω εγγενών αδυναμιών των δικαιούχων.
Ο κ. Τατούλης αναφέροντας αριθμούς σημείωσε πως η Περιφέρεια το 2013 θα είναι εντός των στόχων που έχουν τεθεί και θα είναι ένας εξαιρετικός χρόνος αφού θα φανούν τα αποτελέσματα της δουλειάς που έχει γίνει και θα αποδειχθεί πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου και ήταν συνεπής στο στόχο που έχει θέσει και πως παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα δεν είχε γίνει με βάση τις ανάγκες που διαμορφώθηκαν από την κρίση, πάει καλά και αποδεικνύει πως με δουλειά και οργάνωση μπορείς να πετύχεις τα πάντα… Ο περιφερειάρχης συνεχίζοντας την εισηγητική του αναφορά στο ΕΣΠΑ σημείωσε πως δεν έχουν μείνει σε αυτό αλλά αναζητούν ως περιφέρεια και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία και είναι γνωστές και παράδειγμα προς μίμηση οι πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει για τη δημιουργία περιφερειακού χρηματοδοτικού ταμείου για τις επιχειρήσεις. Επίσης ενημέρωσε πως ένας μεγάλος αριθμός έργων υλοποιείται ή θα υλοποιηθεί από τα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων , όπως για παράδειγμα το ΕΠΕΡΑΑ ή το ΥΠΟΜΕΔΥ.1,5 δις ευρώ έργα εκτελούνται στην Πελοπόννησο!!
«Από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να μεταφερθεί η διοίκηση του ΕΣΠΑ στις Περιφέρειες. Χάθηκαν 6 μήνες μέχρι να γίνει η μεταφορά όμως κινηθήκαμε γρήγορα και πλέον έχουμε ανεβεί πολύ στην αξιοποίηση», τόνισε ο Περιφερειάρχης. Στην Πελοπόννησο εκτελούνται έργα περίπου 1,5 δις ευρώ!, σημείωσε χαρακτηριστικά. Η οικονομική κρίση δε μας επιτρέπει να ανεβάσουμε ρυθμούς αφού οι ανάδοχοι δε μπορούν να πάρουν τραπεζικές χρηματοδοτήσεις. Υπάρχουν έργα που έχουν ενταχθεί αλλά έχουν παραμείνει ανενεργά. Στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ έχουμε βάλει έργα που ξεπερνούν το 135% του προγράμματος. Το 2012 θα είναι εντός των στόχων της Τρόικα η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Πελοποννήσου. Δε βάζουμε έργα χωρίς στόχο. Όλα είναι προς την επίτευξη των σκοπών που έχουμε θέσει απο την πρώτη μέρα. Το περιφερειακό ταμείο για την ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει προκαλέσει θετικό ενδιαφέρον και στην Τρόικα και στην task force. Δεν υπάρχει καμία περιφερειακή ενότητα που να μην κατασκευάζει μια πληθώρα έργων. Τα περισσότερα έργα έχουν μπει στα τομεακά προγράμματα των υπουργείων. Έτσι διασφαλίζουμε ακόμα περισσότερους πόρους.Στο τελικό στάδιο για τη διαχείριση αποβλήτων…
Για τη διαχείριση αποβλήτων βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο. Το πρόγραμμά μας αποτελεί οδηγό και για άλλες περιφέρειες. Παίρνουν τεχνογνωσία από εμάς. Είμαστε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και εξασφαλίστηκε και η χρηματοδότηση. Η Πελοπόννησος θα είναι η πρώτη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ που θα λύσει το πρόβλημα και με το μικρότερο δυνατόν κόστος. Πριν λίγες μέρες έγινε συνάντηση με το γενικό γραμματέα μεταφορών κ. Σταθοπουλο για την επίσπευση των έργων για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Στόχος είναι να γίνει ένας σύγχρονος αερολιμένα με κόστος 15 εκ. ευρώ. Το αεροδρόμιο της Τρίπολης στο πρώτο τρίμηνο του 13 θα βγει σε διεθνή διαγωνισμό για να γίνει αεροδρόμιο για low cost εταιρίες και εμπορικό. Όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου στόχος είναι να αξιοποιηθεί αφού ξοδεύτηκαν πάνω από 100εκ ευρώ για τη βελτίωση του από την πολιτεία στο παρελθόν πριν το εγκαταλείψει. Στόχος είναι η ενεργοποίηση του δικτύου με κατεύθυνση την τουριστική αξιοποίηση. Ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν κομμάτια περιπάτου αλλά και τρενοποδήλατο. Όσον αφορά τον προαστιακό του Λουτρακίου θα υπάρχει και αυτοτελή γραμμή για το Λουτράκι με απευθείας μετάβαση από την Αθήνα στο Λουτράκι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου