Τζένη Σουκαρά: Μια συνέντευξη ψυχής, χωρίς πολιτικό πρόσημο

Πέμπτη 18 Μαΐου 2023

 


-Του Γιώργου Ρουμελιώτη

 

Μπορεί η Τζένη Σουκαρά να "τρέχει" αυτές τις ώρες για τη μάχη του σταυρού  ως υποψήφια βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στην Κορινθία, αλλά η ίδια δεν μου αρνήθηκε μια... διαφορετική συνέντευξη.

Μια συνέντευξη εκτός πολιτικής. Για τα παιδικά ανέμελα χρόνια, για την προσωπική και επαγγελματική της πορεία και όσα τη σημάδεψαν, για τις ευαισθησίες και όσα την ενοχλούν, αλλά και όσα της αρέσουν. Μια καθαρή και ενδιαφέρουσα συνέντευξη ψυχής, για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον...

 

1) Αν δεν ήσουν δημοσιογράφος τι θα ήθελες να ήσουν?

Δεν θα μπορούσα να είμαι τίποτα άλλο. Μόνο δημοσιογράφος. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, έκανα τη ρεπόρτερ. Από μικρή ήξερα τι ήθελα να γίνω.

 

2) Το αγαπημένο σου φαγητό και γλυκό.

Το αγαπημένο φαγητό μου είναι τα σουτζουκάκια. Για ένα κομμάτι τιραμισού όμως θα έτρεχα και στην άλλη άκρη!

 

3) Ανάμεσα σε Πειραιά και Κόρινθο, τι προτιμάς?

Στην Κόρινθο είναι όλη μου η ζωή. Εδώ είναι η οικογένειά μου, εδώ παντρεύτηκα και δούλεψα. Επομένως την Κόρινθο ξεχωρίζω και αγαπώ. Θα μου επιτρέψεις να έχω τον Πειραιά στην καρδιά μου γιατί εκεί είναι τα παιδικά μου χρόνια, οι πρώτοι φίλοι και η αγάπη των γονιών μου που δεν ζουν πια.

 


4) Πες μου δύο - τρία δυνατά σου σημεία

Νομίζω πως δεν μπορώ να παραβώ τις αρχές μου. Στις ημέρες μας αυτό μπορεί να είναι και ελάττωμα και  το έχω πληρώσει πολλές φορές  αλλά έτσι ήμουν από παιδί. Έχω επίσης πολλή υπομονή. Ξέρω να περιμένω έτσι ώστε όταν βγάλω συμπέρασμα ή θα πρέπει να ενεργήσω να είμαι σίγουρη πως έχω περιορίσει το ενδεχόμενο να κάνω λάθος ή να αδικήσω κάποιον.

 

5) Ο σύζυγος σε διεκδίκησε καιρό, ή ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά?

Γνωριζόμαστε από πολύ νέοι. Ήταν έρωτας από την πρώτη ματιά.

 

6) Τι σου λείπει περισσότερο από τα παιδικά σου χρόνια?

Μου λείπουν οι παιδικοί μου φίλοι. Τα ξέγνοιαστα γέλια και τα παιχνίδια μας τα καλοκαίρια. Μου λείπουν οι γονείς. Οι Κυριακές μας, τα τραγούδια τους παίζοντας πιάνο και κιθάρα.

 


7) Τι θεωρείς μειονέκτημα σου?

Είμαι ευγενής και με εκείνους που δεν πρέπει.

 

8) Όλα αυτά τα χρόνια ποιο θεωρείς το μεγαλύτερο επίτευγμα σου στη δημοσιογραφία?

Δεν υπάρχουν επιτεύγματα. Υπάρχουν κάποιες στιγμές σταθμοί στην επαγγελματική ζωή του καθενός μας. Θα ξεχώριζα τα ζωντανά τηλεοπτικά δελτία με τα παράθυρα σε όλη την Πελοπόννησο που πρώτοι εγκαινιάσαμε στην Πελοπόννησο στο TVSUPER,τους live τηλεμαραθωνίους, πρωτόγνωρα γεγονότα για την Περιφέρεια .Ωστόσο επίτευγμα μπορεί να είναι η παρεμβατικότητα της γραφής μου αυτά τα χρόνια. Η εμπιστοσύνη του κόσμου η μεγαλύτερη δικαίωση.

 

9) Χωρίς να αναφέρεις όνομα, υπήρχε πρόκληση ή σύγκρουση μέσα στη δουλειά σου και πως την αντιμετώπισες?

Η δημοσιογραφία είναι ανταγωνιστικό επάγγελμα. Είναι αναμενόμενες οι συγκρούσεις. Αυτές όμως δεν συνέβησαν ποτέ από ανθρώπους που είχαν δυνατότητες αλλά από εκείνους που ήθελαν να υποδυθούν κάτι που για να το κατακτήσουν χρειάζονταν χρόνια δουλειάς και αρκετές γνώσεις. Στις επιθέσεις κάτω από τη ζώνη, στην εμμονή τέτοιων φαινομένων προτιμούσα την σιωπή και την περιφρόνηση. Ο κόσμος έχει αντίληψη και επί της ουσίας δεν μπόρεσαν ποτέ να με βλάψουν υβριστές, φερέφωνα συμφερόντων και άνθρωποι μικροπρεπείς.

 


10) Εσύ έχεις κάνει λάθη για τα οποία μετάνιωσες?

Ναι, έχω κάνει λάθη στη ζωή μου, αλίμονο, για τα οποία ζήτησα και συγγνώμη ,υπήρξαν και άλλα που έγιναν πολύτιμα μαθήματα ζωής.

 

11) Πως αντιμετωπίζεις το άγχος και το στρες?

Περπατώντας μόνο.

 

12) Με τι ασχολείσαι στον ελεύθερο χρόνο σου?

Γράφω, περπατώ με τον σκυλάκο μου τον Ρωμαίο, διαβάζω και ακούω μουσική.

 

13) Τι σε ενοχλεί στους άλλους?

Με ενοχλεί η έλλειψη σεβασμού και ευγένειας. Ο κακός ήχος των "τενεκέδων" που παριστάνουν κάτι.

 

14) Τι πρέπει να ξέρουμε, που δεν υπάρχει στο βιογραφικό σου?

Πως παίζω κιθάρα ίσως...

 

15) Βουνό ή θάλασσα?

Θάλασσα χωρίς δεύτερη σκέψη. Δεν θα μπορούσα να ζήσω κάπου χωρίς θάλασσα.

 

16) Αν ήθελες κάτι πάρα πολύ, θα μπορούσες να αδικήσεις ή να συκοφαντήσεις κάποιον για να το πετύχεις?

Όχι. Δεν το έχω κάνει ποτέ. Πιστεύω πως όλα στη ζωή επιστρέφονται.

 

17) Κακοποιούν μπροστά σου ένα ζώο. Τι κάνεις?

Παθαίνω νευρικό κλονισμό. Κυνηγώ το δράστη και απευθύνομαι ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ στην αστυνομία. Όποιος κακοποιεί ζώο είναι εν δυνάμει δολοφόνος.

 

18) Στα δύσκολα απογοητεύεσαι και φεύγεις ή μένεις και παλεύεις?

Τώρα πια μετά από πολλά που έχουν συμβεί στη ζωή μου νομίζω πως μπορώ να πω πως παλεύω μέχρι τελευταία στιγμή. Δεν χάνω ποτέ τις ελπίδες μου.

 


19) Θέλω τη γνώμη σου για δύο γυναίκες που έχουν φύγει από τη ζωή κι έναν μεγάλο εν ζωή Έλληνα καλλιτέχνη: α) Εβίτα Περόν β) Μελίνα Μερκούρη γ) Σταμάτης Κραουνάκης

α) Η πνευματική ηγέτιδα της Αργεντινής. Σύμβολο. Να σημειώσουμε πως και στη δική της συμβολή οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος η νομοθετική κατοχύρωση τους δικαιώματος ψήφου των γυναικών. β)Η μεγάλη Ελληνίδα. Είναι ίνδαλμα από το οποίο αντλείς ζωή, θάρρος και αγάπη για το λαό και τη χώρα σου. Γιατί αυτό ήταν η Μελίνα. Ήταν η Ελλάδα. Αρχόντισσα και άναρχη.

γ) Σταμάτης Κραουνάκης ο κορυφαίος καλλιτέχνης της γενιάς μας. Είναι ο αγαπημένος μου. Εκτός από το γεγονός πως είναι ογκόλιθος της Τέχνης τον θαυμάζω απεριόριστα γιατί στους καιρούς τους δύσκολους ήταν ο πρώτος που βγήκε έξω και μιλούσε δίχως φόβο. Υποκλίνομαι στο μεγαλείο του.

 

20) Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρο σου που θα ήθελες να πραγματοποιηθεί?

Θέλω να δω τον τόπο μου να ευημερεί. Γι αυτό θα συμβάλλω με όλες μου τις δυνάμεις από όπου και αν βρίσκομαι. Θέλω να βλέπω τη Κορινθία να λάμπει στο χάρτη, πετώντας το κουρασμένο παρηκμασμένο της προφίλ.